четверг, 16 февраля 2017 г.

Конспект комбінованого заняття з використанням ІКТ для дітей молодшої групи "Мій перший віночок"

"Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, 
але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо."

Василь Сухомлинський


          
         Програмовий зміст: дати дітям поняття про український національний одяг. Поглибити знання дітей про український віночок, символічне значення квітів у вінку та кольорів стрічок.

          Вчити викладати і наклеювати окремі елементи предмета, що складаються з кількох частин.

          Продовжувати розвивати у дітей образне сприймання, відчуття кольору та діалогічне мовлення.

          Виховувати емоційно-естетичні почуття, акуратність у роботі.

          Матеріал: декорації відповідно темі, фланелеграф, ляльки Оксанка та Іванко в українському національному одязі, художній матеріал, слайди та аудіозаписи українських пісень, мелодій відповідно темі, заготовки квітів для віночка, стрічки, приладдя для аплікації.



 (Діти заходять до групової кімнати під супровід аудиозапису пісні «Україна – це ми» у виконанні Катерини Бужинської)
Вихователь: Діти, до нас сьогодні завітали гості, давайте привітаємо їх!
Діти: Добрий день, вам гості милі,
           Раді бачити Вас нині!
                      (Стук у двері, заходять ляльки в українських костюмах)
Вихователь: Ой, здається, до нас ще гості завітали? Подивіться хто  прийшов – незнайомі нам дівчинка та хлопчик. Давайте запитаємо, як їх звати.
(Діти запитують ляльки відповідають)
-         Мене звати Оксанка.
-         Мене звати Іванко. Ми хочемо з вами познайомитись та подружитись.

Вихователь: Діти, подивіться, в який гарний одяг одягнені ваші нові друзі. Це,
діти, українські костюми. Подивіться і скажіть: що одягла Оксанка, ідучи до нас в гості?
(Відповіді дітей: у вишиту сорочку, спідничку, плахту, фартушок,  на шиї в неї намисто, а на голові – віночок)
Вихователь:  А в що взута Оксанка?
(Відповідь дітей: в червоні чобітки)
Вихователь: Молодці, діти! Ви добре розказали про Оксанчин костюм, а хто розкаже про костюм Іванка?
(Відповіді дітей: у вишиту сорочку, у сині штани та  червоні чоботи, ще підвязаний поясом)

Вихователь:Так правильно, молодці, але ці штани називаються шароварами, а підперезаний Іванко не поясом, а кушаком.
Вихователь: Добре, дітки, ви всі молодці! Всі відповідали та були уважні. А тепер давайте попросимо Оксанку, хай вона нам розповість про віночок, який прикрашає її голівку.
Оксанка (Вих.) : Найбільше мені у моєму одязі подобається віночок, бо він оберігає дівчаток від усього злого та дає здоровя, доброту і ніжність. Кожна з квіточок – це краса природи, але й кожна таємницю має. Нам з Іванком хочеться, що і ви сплели гарний, барвистий та запашний  віночок.
Вихователь: Діти, чи погоджуєтесь ви виконати таку роботу?
(Відповіді дітей)
Вихователь: Давайте сплетемо красивий віночок, але для цього нам треба назбирати квітів. А хто знає, де ростуть квіти?
(Відповіді дітей супроводжуються показом слайдів з квітучими полянами та галявинами)
Вихователь: Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони повсюди – на клумбах, у кімнатних вазонах, на вишитих рушниках. З них робили цілющі лікарські напої,  відвари, ними лікували хворих. А що буде, коли сплести квітку до квітки?
(Відповідь дітей: Віночок)
Вихователь: Правильно, молодці! А тепер, скажіть, як потрібно ставитися до квітів, до всього живого?
(Відповіді дітей: За квітами треба доглядати, поливати, не можна топтати і зривати)
Вихователь: Тож вирушаємо у подорож, щось ми засиділися, а для того, щоб дійти до галявини з квітами нам треба перейти холодну, глибоку річку, яка протікає повз нашого села. Як вона називається?
(Відповіді дітей: Дніпро)
(Звучить аудиозапис  звуків природи «Живая вода»)

Вихователь: Правильно, молодці. Вставайте одне за одним пройдемо обережно по місточку, щоб не впасти в річку та не замочити ніжки, ручки розведіть в сторони, йдемо не штовхаючи одне одного та не поспішаючи.
(Звучить аудиозаписи  звуків природи «Утренние луга», «Пение птиц»)

Вихователь: Погляньте, діти, ось ми й прийшли. Яка краса! Яке різнобарвя квітів! Ставайте в коло  трішечки розімнемось:
(Звучить аудиозапис  пісні «Віночок»  у виконанні Амалії  Кримської)
Вихаватель:  А тепер, давайте назбираємо квітів для нашого віночка. Чи знайомі вам ці квіти? Назвіть їх.
(Діти беруть по одній квіточці, називають їх та кріплять на фланелеграф.)

Вихователь: Погляньте, діти, який гарний вийшов у нас віночок. Яка краса!
Віночок, діти, це не просто прикраса для дівчаток – це оберіг від слова «оберігати», який захищав дівчаток від злих сил.  Колись віночок обовязково носили всі українські дівчата, починаючи з трьох років. Перший віночок дівчинці завжди плела матуся.
(Розповідь супроводжується показом слайду картини українського  художника-живописця і графіка Трутовського Костянтина Олександровича «Одягають вінок")
Вихователь: Ми  трішечки відійшли  від традицій і вплели знайомі вам квіточки,послухайте, що ж вони означають:
·        Барвінок – це символ вічності символ життя;
·        Ромашка – лікує від різних хвороб і несе доброту;
·        Мак – символ сонця то дівочої вроди.
(Розповідь супроводжується показом слайдів картинок  з квітами)
Вихователь: Ось бачиш Осанка, які дітки молодці, який гарний віночок сплели, ось послухай з Іванком, який ми віршик вивчили.
Зробили ми віночок
Із квітів та стрічок.
Підемо танцювати
Веселий гопачок.
Хоч квіти паперові
Та їхні кольори
Дарують гарний настрій
Веселій дітворі!
Вихователь: Діти, вірш ми розповіли, молодці, а що ми забули вплести в наш віночок? Підказую:
Зробили ми віночок
Із квітів та …
(Відповіді дітей: Стрічок)
Вихователь: Так, правильно у нашому віночку не вистачає стрічок. Давайте повернемось до садочка та я вам розповім легенду, як одна дівчинка вязала стрічки до свого віночку.
    Ставайте один за одним, йдемо спокійно та обережно по місточку і повертаємося . Ось нарешті ми й вдома в ріднесенькій групі. Сідайте за парти та слухайте уважно:
   Стрічки увязували так, щоб вони були довші за косу. Вважалося, що вони оберігають дівчинку від злого ока. Стрічки треба вязати уміло, в певному порядку. Ось послухайте, дуже-дуже давно сиділа одна дівчинка на галявині та плела вінок. Подивилась вона на Землю-матінку нашу годувальницю, та й привязала посередені першу стрічку коричневого кольору. А потім пригріло ніжне Сонечко, посміхнулась дівчинка його промінцям та й привязала стрічки жовтого кольору, та й не одну, а дві, щоб Сонечко зігрівало нашу Землю -матінку з обох боків.
    Пригріло Сонечко, вибилося з-під Землі жито зеленіє і все навкруг зазеленіло і дівчинка до віночка привязала зелені стрічки, та знову не одну, а дві, щоб зеленіло жито по всій українській Землі. А потім глянула дівчинка на небо, а воно синє-синє, чисте без хмаринок і привязала стрічку синього кольору.Та  стало житечко без водички вянути, а небі ні хмаринки. Стала дівчинка дощик закликати. Як дощик закликають?(Відповіді дітей). Тут набігли хмарки та впали перші крапельки блакитні-блакитні. Зраділа дівчинка дощику та й привязала стрічку блакитного кольору. Зраділо жито дощику чарівному та й швиденько достигло. Зібрали люди врожай та напекли смачного хліба, зїла дівчинка окраєць хліба запашного, духмяного, привязала оранжеву стрічку. Що вона означає ? (Відповіді дітей: хліб).
      Озирнулась дівчинка навколо, глянула на небо, на Сонце, на землі наші українські, родючі, на людей наших працьовитих, на нашу КВІТУЧУ УКРАЇНУ та й привязала стрічку червоно кольору – символу добробуту та й багацтва.

Вихователь: Погляньте, діти, який гарний вийшов у нас віночок – символ нашої квітучої України!
Вихователь: Давайте ще раз згадаємо, що означає кожен з кольорів нашого віночка?
(Відповіді дітей)
Вихователь: А наостанок Оксанка з Іванком приготували вам ще одне завдання. Вони принесли  малюнки із зображенням українських дівчат, яких треба прикрасити  віночком.

   Погляньте, перед вами на партах лежать заготовки квітів. Назвіть їх , якого кольору пелюстки, серединка?
(Відповіді дітей)
Вихователь: Молодці, діти! Ви гарно знаєте всі ці квіти, клеяти їх треба на голівку дівчатам в ті місця, де стоять крапочки. Покажіть мені пальчиком, куди будете наклеювати квіти.
(Діти накладають квіти на крапочки і приклеюють їх. Робота супроводжується аудиозаписом пісні Наталії Май «Віночок»)
 Оксанка (Вих.):  Діти, які ви молодці. Нам з Іванком дуже подобаються ваші роботи, ви добре впорались із завданням, дуже дякуємо вам. Нажаль нам потрібно повертатись додому.  До побачення, до нових зустрічей!
(Діти прощаються з ляльками і запрошують їх ще прийти в гості)
Вихователь: Діти, ви сьогодні добре працювали та старалися,ви  всі молодці!
-         Що вам найбільше сподобалося та запам’яталося?
-         Хто до нас завітав у гості?
-         Де ми були? Що цікавого робили?
-         Що означають квіти та стрічки нашого віночка?
-         Яке завдання приготували для вас Оксанка з Іванком?

(Відповіді дітей)

Комментариев нет:

Отправить комментарий